Houd je post kort en bondig.

Jij kan zonder moeite A4’tjes vol typen over hetgeen waar je over wilt vertellen op social media. Dat is top! Maar doe maar niet, maar weinig mensen op LinkedIn zitten te wachten op ellenlange verhalen (tenzij je een artikel schrijft, dan weten lezers dat zij een langere tekst kunnen verwachten). 

Kom meteen tot de kern van je verhaal. We hebben namelijk allemaal een scroll-mentaliteit op social media en een eindeloze inleiding tot wat je daadwerkelijk wilt vertellen maakt jouw bericht geen scroll-stopper. 

Hiermee zeg ik niet dat je geen storytelling meer moet gebruiken, want dat moet je juist wel doen! Probeer de lezer mee te nemen in jouw verhaal. 

Dus, alle kennis en passie die jij hebt zijn goud waard, deel die vooral. Probeer het alleen wel snackable te houden, zodat mensen jouw content ook daadwerkelijk lezen en hier iets over kunnen vinden.

Tippie van Roel

Wil jij écht opvallen op LinkedIn?

Ga je zelf aan de slag met Personal Branding? Of wil je juist samen met collega's een front vormen in jullie netwerk? Dat juichen we alleen maar toe!

Deel dit tippie

Deel dit tippie

MEER TIPPIES

Je stopt uren werk in een waardevolle post, maar het blijft stil. Frustrerend. Het ligt niet aan het algoritme of je netwerk — het ligt aan hoe je schrijft. Goede content is geen dagboek, maar een brug tussen jouw ervaring en de uitdaging van je lezer. In dit tippie ontdek je waarom jouw intenties goed zijn, maar je aanpak scherper mag. En hoe je schrijft voor je doelgroep, in plaats van voor jezelf.

en zo kunnen
we nog wel
even doorgaan

Of download onze gratis checklist

vh-arrow
Boekie over de ideale post op LinkedIn

Opvallen op LinkedIn

Download onZE
gratis CHECKLIST
over de ideale post
op linkedin

Exclusief trainingsmateriaal
Ter waarde van €27,50

Onze Checklist hoort bij een reeks Personal Branding tips