Waar schrijf
ik over?

EVEN UITLEGGEN

Grootste struikelblok...
de start

Content maken is geen hoge wiskunde, iedereen zou het (met een beetje social media kennis) moeten kunnen. Vaak is het grootste struikelblok de start… waar ga je over schrijven? Ik heb echt niet zoveel te vertellen. Wat ik vertel weten anderen vast ook al. Allemaal overtuigende belemmeringen die invloed hebben op jouw online zichtbaarheid.

ga op zoek naar de pijn 🚑

Begin eens met 25 pijnpunten of vragen van jouw doelgroep. Deze 25 pijnpunten zijn allemaal onderwerpen om over te schrijven. Het ene onderwerp kun je misschien nog wel onderverdelen in 5 micro onderwerpen, om zo je posts heel specifiek te maken.

Je wilt dat jouw berichten heel duidelijk over één onderwerp gaan. Zo kun je in een relatief kort bericht een pijnpunt aansnijden, een mening of stelling hierover innemen, een oplossing bieden en een inhoudelijke vraag stellen. Dat is nog eens efficiënt content maken.

Koekie ken
geen kwaad

Koekie ken geen kwaad

Tippie

Zelf aan de slag met marketing, Maar waar te beginnen?

Het mooie van social media is dat je zo veel zelf kunt doen. Maar ja, hoe weet je nou dat je goed bezig bent? Onze tippies gaan je zeker op weg helpen. Zet hem op! 💪🏻

Soms lijken je LinkedIn-posts te falen — weinig likes, geen reacties. Maar juist die stille posts blijken gelezen te worden door je echte doelgroep. In deze tip ontdek je waarom zichtbare interactie niet altijd gelijkstaat aan succes, en leer je naar welke KPI’s je wél moet kijken als je schrijft met een zakelijke intentie.
Soms lijken je LinkedIn-posts te falen — weinig likes, geen reacties. Maar juist die stille posts blijken gelezen te worden door je echte doelgroep. In deze tip ontdek je waarom zichtbare interactie niet altijd gelijkstaat aan succes, en leer je naar welke KPI’s je wél moet kijken als je schrijft met een zakelijke intentie.
Je stopt uren werk in een waardevolle post, maar het blijft stil. Frustrerend. Het ligt niet aan het algoritme of je netwerk — het ligt aan hoe je schrijft. Goede content is geen dagboek, maar een brug tussen jouw ervaring en de uitdaging van je lezer. In dit tippie ontdek je waarom jouw intenties goed zijn, maar je aanpak scherper mag. En hoe je schrijft voor je doelgroep, in plaats van voor jezelf.
Je stopt uren werk in een waardevolle post, maar het blijft stil. Frustrerend. Het ligt niet aan het algoritme of je netwerk — het ligt aan hoe je schrijft. Goede content is geen dagboek, maar een brug tussen jouw ervaring en de uitdaging van je lezer. In dit tippie ontdek je waarom jouw intenties goed zijn, maar je aanpak scherper mag. En hoe je schrijft voor je doelgroep, in plaats van voor jezelf.

en zo kunnen
we nog wel
even doorgaan

Of plan een bakkie met ons!

vh-arrow

Gratis bakkie met Roel

In 15 minuten
Antwoord op al je vragen over personal branding op LinkedIn

Blijf op de hoogte met onze Personal Branding tips