Bakkie? //= $productID; ?>//= $class; ?>//= $label; ?>
‘Je moet wel een strategie hebben voor je social media!’ Dat klinkt allemaal super logisch en slim, maar hoe zet je een strategie op? Wij maken gebruik van de pillar strategie. Geen geheim recept, gewoon een hele sterke methode. Zie het als een content spinnenweb waarbij je niet alleen aan je doelen werkt, maar ook je zichtbaarheid wordt vergroot.
Hoe zit dat in elkaar? Je begint altijd bij een aantal hoofdonderwerpen. Dat noemen we de pilaren. Dit zijn grote algemene onderwerpen die voor jou en jouw doelgroep belangrijk zijn. Voor Lotte is dat bijvoorbeeld: personal branding; young professional en thuiswerken. Allemaal onderwerpen die te groot zijn voor één social media bericht. Maar belangrijk genoeg om veel over te schrijven. Deze pilaren worden in video, blog, artikel, podcast, etc. ingezet.
Vanuit deze grote onderwerpen gaan we splinteren. Kleinere onderwerpen die groot genoeg zijn voor een waardevol artikel, video of audio content, maar specifieker zijn qua inhoud. Denk aan: ‘Zet je medewerkers in als merk’, ‘Ervaring vs kennis’, ‘5 tips om thuiswerken leuk te houden’. Vanuit die meer specifieke content stukken kun je social berichten destilleren. Zo bouw je een spinnenweb aan content over bepaalde onderwerpen.
Het mooie van social media is dat je zo veel zelf kunt doen. Maar ja, hoe weet je nou dat je goed bezig bent? Onze tippies gaan je zeker op weg helpen. Zet hem op! 💪🏻