Wanneer een ‘slechte’ post juist goed is voor je omzet

Roel Willemse staat met gekruiste armen bij een fontein in een stedelijke omgeving, in een casual outfit

“Ja, jouw posts doen het altijd goed!“
Maar dat zegt niks over mijn bankrekening.

Het zijn mijn beste posts die de minste interactie krijgen. Het zijn die posts waarvan ik weet dat mijn betalende doelgroep het wel leest, maar niet reageert onder de post.

Maar het kan het gevoel geven van een slechte post.

Totdat een prospect zegt dat zij ALLES van je leest.
Ze leest het. En ze wordt klant.

Dus twijfel niet als je post het niet goed lijkt te doen. Je bent gewoon niet oppervlakkig genoeg voor massapubliek. 😉

Wil je weten waar ik naar kijk?
Niet naar likes in ieder geval.

Ik kijk naar profielbezoeken en DM’s.
Salesgesprekken en daaruit voortgekomen omzet.

Dat zijn de KPI’s waar ik op stuur.

Likes en reacties zijn leuk voor je ego, maar niet per se voor je bankrekening. Benoem inzichten of deel kleine anekdotes. Wek de nieuwsgierigheid van je doelgroep en activeer je lezers door vragen te stellen die aanzetten tot denken.

Niet tot ‘gefeliciteerd’ of ‘lekker-gewerkt-pik-reacties’.

Wanneer is een post voor jou succesvol?

Tippie van Roel

Wil jij écht opvallen op LinkedIn?

Ga je zelf aan de slag met Personal Branding? Of wil je juist samen met collega's een front vormen in jullie netwerk? Dat juichen we alleen maar toe!

Deel dit tippie

Deel dit tippie

MEER TIPPIES

Je stopt uren werk in een waardevolle post, maar het blijft stil. Frustrerend. Het ligt niet aan het algoritme of je netwerk — het ligt aan hoe je schrijft. Goede content is geen dagboek, maar een brug tussen jouw ervaring en de uitdaging van je lezer. In dit tippie ontdek je waarom jouw intenties goed zijn, maar je aanpak scherper mag. En hoe je schrijft voor je doelgroep, in plaats van voor jezelf.

en zo kunnen
we nog wel
even doorgaan

Of download onze gratis checklist

vh-arrow
Boekie over de ideale post op LinkedIn

Opvallen op LinkedIn

Download onZE
gratis CHECKLIST
over de ideale post
op linkedin

Exclusief trainingsmateriaal
Ter waarde van €27,50

Onze Checklist hoort bij een reeks Personal Branding tips