Bakkie? //= $productID; ?>//= $class; ?>//= $label; ?>
“Ja, jouw posts doen het altijd goed!“
Maar dat zegt niks over mijn bankrekening.
Het zijn mijn beste posts die de minste interactie krijgen. Het zijn die posts waarvan ik weet dat mijn betalende doelgroep het wel leest, maar niet reageert onder de post.
Maar het kan het gevoel geven van een slechte post.
Totdat een prospect zegt dat zij ALLES van je leest.
Ze leest het. En ze wordt klant.
Dus twijfel niet als je post het niet goed lijkt te doen. Je bent gewoon niet oppervlakkig genoeg voor massapubliek. 😉
Wil je weten waar ik naar kijk?
Niet naar likes in ieder geval.
Ik kijk naar profielbezoeken en DM’s.
Salesgesprekken en daaruit voortgekomen omzet.
Dat zijn de KPI’s waar ik op stuur.
Likes en reacties zijn leuk voor je ego, maar niet per se voor je bankrekening. Benoem inzichten of deel kleine anekdotes. Wek de nieuwsgierigheid van je doelgroep en activeer je lezers door vragen te stellen die aanzetten tot denken.
Niet tot ‘gefeliciteerd’ of ‘lekker-gewerkt-pik-reacties’.
Wanneer is een post voor jou succesvol?
Ga je zelf aan de slag met Personal Branding? Of wil je juist samen met collega's een front vormen in jullie netwerk? Dat juichen we alleen maar toe!