LinkedIn
Marketing

LinkedIn is geen salestool!

EVEN UITLEGGEN

VOOR LEADS MOET JE
BIJ LINKEDIN ZIJN

LinkedIn marketing heeft zich aan ons al lang en breed bewezen als effectief zakelijk platform. De marketing mogelijkheden zijn eindeloos en de mindset van de gebruiker is veel meer gericht op zakelijk contact. Daardoor blijken connecties waardevoller en lijken leads meer op te leveren. Zeker als je het platform consistent waardegedreven inzet.

NIET ALLEEN GLUREN 👀

LinkedIn consistent inzetten is nog niet altijd vanzelfsprekend. Waardevolle content is subjectief, maar een verkooppitch wordt niet gewaardeerd. Als jij alleen maar op social media zit om te vertellen hoe goed jullie het doen, wat een top klant je hebt binnengehaald of welke dienst je aanbiedt, dan word je al snel op de spreekwoordelijke blacklist gezet. Daar zitten we hier niet voor vriend. 👎🏻

LinkedIn Als salestool

Als je wilt dat LinkedIn echt in jouw voordeel gaat werken, snap dan dat mensen op zoek zijn naar kennis, inspiratie of wellicht herkenning. En aan jou de taak om dat te bieden. Dus vertel over de problemen van de doelgroep, bespreek hun vragen en geef ze natuurlijk ook antwoord. Zo weten mensen jou echt wel te vinden.

Gebruik LinkedIn als een netwerktool, geen salestool!

Waar moet
je beginnen?

Waar moet je beginnen?

Tippie

Zelf aan de slag met marketing, Maar waar te beginnen?

Het mooie van social media is dat je zo veel zelf kunt doen. Maar ja, hoe weet je nou dat je goed bezig bent? Onze tippies gaan je zeker op weg helpen. Zet hem op! 💪🏻

Soms lijken je LinkedIn-posts te falen — weinig likes, geen reacties. Maar juist die stille posts blijken gelezen te worden door je echte doelgroep. In deze tip ontdek je waarom zichtbare interactie niet altijd gelijkstaat aan succes, en leer je naar welke KPI’s je wél moet kijken als je schrijft met een zakelijke intentie.
Je stopt uren werk in een waardevolle post, maar het blijft stil. Frustrerend. Het ligt niet aan het algoritme of je netwerk — het ligt aan hoe je schrijft. Goede content is geen dagboek, maar een brug tussen jouw ervaring en de uitdaging van je lezer. In dit tippie ontdek je waarom jouw intenties goed zijn, maar je aanpak scherper mag. En hoe je schrijft voor je doelgroep, in plaats van voor jezelf.
"Ja maar" is de grootste gesprekskiller. Ontdek waarom "ja en" de sleutel is tot betere communicatie, samenwerking en creativiteit in elk gesprek.
Veel mensen vragen om advies, maar wijzen het snel af met “Dat heb ik al geprobeerd.” Die reactie lijkt onschuldig, maar kan groei en ontwikkeling flink in de weg zitten. Echt proberen vraagt om herhaling, volhouden en de bereidheid om het anders of beter te doen.
Met de veer-in-je-reet strategie ben je voornamelijk bezig om te zenden. Praat nou eens over de dingen die je netwerk interessant vind, want dan pak je echt de aandacht op LinkedIn! 💪🏻

en zo kunnen
we nog wel
even doorgaan

Of download ons gloednieuwe ebook

vh-arrow
Boekie over de ideale post op LinkedIn

Opvallen op LinkedIn

Download onZE
gratis CHECKLIST
over de ideale post
op linkedin

Exclusief trainingsmateriaal
Ter waarde van €27,50

Onze Checklist hoort bij een reeks Personal Branding tips