Je denkt dat je het al geprobeerd hebt – maar heb je dat echt?

Roel-met-laptop-aan-tafel

“Ja, dat heb ik al geprobeerd.”
Ah. Oké. Dan houdt het op, toch?

Mensen vragen om advies. En vegen het binnen 3 seconden van tafel. Niet omdat het advies slecht is. Maar omdat ze het al geprobeerd hebben en het blijkbaar niet voor ze werkte.

Maar heb je het ook écht geprobeerd?

Of bedoel je:
🟡 Een keer gepost op LinkedIn, maar geen nieuwe leads
🟡 2 gesprekken in de DM gevoerd, maar dat kost tijd
🟡 Een halve cursus gevolgd en daarna gestopt

Kijk, je mag iets niks vinden. Maar als je altijd roept dat je het al geprobeerd hebt, sluit je jezelf af voor groei.

Vraag dan geen advies. 😅

Je kunt er ook voor kiezen om jezelf open te stellen voor de mogelijkheid dat je het misschien niet optimaal hebt gedaan.

Dan kun je het opnieuw proberen.
Het misschien beter proberen.
Anders proberen.

Wat doe jij als iemand jouw advies telkens van tafel veegt?

Tippie van Elwin

Wil jij écht opvallen op LinkedIn?

Ga je zelf aan de slag met Personal Branding? Of wil je juist samen met collega's een front vormen in jullie netwerk? Dat juichen we alleen maar toe!

Deel dit tippie

Deel dit tippie

MEER TIPPIES

Veel mensen vragen om advies, maar wijzen het snel af met “Dat heb ik al geprobeerd.” Die reactie lijkt onschuldig, maar kan groei en ontwikkeling flink in de weg zitten. Echt proberen vraagt om herhaling, volhouden en de bereidheid om het anders of beter te doen.
Met de veer-in-je-reet strategie ben je voornamelijk bezig om te zenden. Praat nou eens over de dingen die je netwerk interessant vind, want dan pak je echt de aandacht op LinkedIn! 💪🏻

en zo kunnen
we nog wel
even doorgaan

Of download onze gratis checklist

vh-arrow
Boekie over de ideale post op LinkedIn

Opvallen op LinkedIn

Download onZE
gratis CHECKLIST
over de ideale post
op linkedin

Exclusief trainingsmateriaal
Ter waarde van €27,50

Onze Checklist hoort bij een reeks Personal Branding tips